Als multimediabedrijf een voetbaltafel kopen: waarom niet?

Als multimediabedrijf in Utrecht hebben we het niet makkelijk. Er zijn tal van multimediabedrijven in Nederland en allemaal proberen we zoveel mogelijk klanten aan te trekken. We beloven goede content, sterke resultaten en aantrekkelijke prijzen. Maar dat doen we allemaal. Toen we besloten om onze dienstverlening uit te breiden door ook schrijvers en designers in te schakelen, kwamen we erachter dat alle bedrijven in Nederland dit al deden. De concurrentiestrijd was gewoon niet grappig meer en het leek erop dat we constant achter de feiten aanliepen. We spraken dagelijks tal van potentiële klanten, maar de resultaten bleven uit:

  • 25% liet niets meer van zich horen;
  • 50% besloot nog even af te wachten;
  • 15% ging naar een concurrent;
  • 10% bedankte voor de koffie en informatie.

We kwamen niet verder. We moesten iets doen wat ons uniek zou maken, waar we een imago mee zouden krijgen waar we echt iets mee konden. Een stagiair zei dat een voetbaltafel kopen een leuke optie zou zijn. Of hij het serieus bedoelde, dat weten we niet – hij zei het op zijn laatste dag en heeft de ontwikkelingen sindsdien nooit meer gezien. Want de voetbaltafel kopen, dat vonden we eigenlijk best een leuk idee.

Een voetbaltafel kopen – en dan?

Lang niet iedereen was het eens met het plan. Ik moet toegeven dat een voetbaltafel kopen voor een bedrijf wel heel ver buiten het normale straatje valt. Juist daarom heb ik uiteindelijk toch besloten om het wel te doen. Geen normale voetbaltafel hoor. Nee, ik wilde wel een voetbaltafel kopen die geschikt is om te gebruiken binnen een bedrijf, aangezien die dingen best wat te verduren krijgen. Ik vond alles wat ik nodig had op Voetbaltafel.nl en Voetbaltafel garandeerde dat áls ik een voetbaltafel kopen zou voor 12:00 uur, dat die de volgende dag al geleverd zou worden. Daar houd ik wel van, dus gaf ik direct akkoord. De volgende dag werd de tafel gebracht en we lieten ‘m middenin het kantoor plaatsen. Zichtbaar voor iedereen. En zoals je al verwacht werd er de rest van de dag niet meer veel gewerkt. Toch was een voetbaltafel kopen een zeer sterke beslissing, want het heeft ons de afgelopen maanden bijzonder veel leuke klanten opgeleverd die niet uitgepraat raken over het feit dat we kozen voor een voetbaltafel kopen. Dus: voetbaltafel.nl bedankt!

Meer klanten dankzij een voetbaltafel?

Om onze keuze te begrijpen, moet je weten dat ons motto ‘over de grens’ is. We willen de verwachtingen van onze klanten niet waarmaken, we willen juist verder gaan. Veel van de mogelijke klanten weten namelijk helemaal niet wat de echte mogelijkheden zijn en wat wij voor hen kunnen doen. We willen verwachtingen doorbreken – en dan is een voetbaltafel kopen een sterke keuze. Zodra de klant binnenkomt voor een oriënterend gesprek, ziet hij of zij als eerste de voetbaltafel. Dat is een ijsbreker, het is een gespreksonderwerp en het is een manier om direct aan tafel te zitten. Ofwel de vergadertafel ofwel de voetbaltafel. We laten onze klanten overigens écht niet winnen. Door de voetbaltafel zijn veel meer mensen overgegaan naar ons klantenbestand. Onze naam blijft hen eerder bij, ons motto is direct duidelijk en klanten vinden het leuk om langs te komen voor een gesprek. Of even voetballen natuurlijk. We zijn nu aan het kijken of we nog meer leuke opties kunnen vinden, want niet alleen het aantal klanten is toegenomen: ook de sfeer op de werkvloer is aanzienlijk leuker. Zo hebben we onze vrijdagmiddagborrel tegenwoordig gewoon hier op kantoor bij de tafel waar druk gespeeld wordt!