Een incassobureau inschakelen

In het stadje waar ik woon is een mooie voetbalclub. Toen ik zes jaar oud was begon ik daar te spelen en veertig jaar later speel ik er nog steeds. Ik speel bij een leuk vriendenteam en zit in het bestuur van de club. Veel van mijn vrienden en kennissen zijn betrokken bij de club en ik vind het fijn om hier rond te lopen. Ik zou niet weten wat ik in het weekend met mijn tijd zou moeten doen zonder voetbal, ik zou mij al snel vervelen. Bij de club heb ik verschillende functies gehad, maar de laatste tien jaar houd ik mij bezig met de ledenadministratie. Ik zorg dat iedereen netjes ingeschreven staat, iedereen zijn, of haar pasje heeft en dat alle leden netjes betalen. De betalingen is een stuk lastiger dan ik van te voren had verwacht. Ik nam deze functie van iemand over, omdat hij het veel werk en lastig vond. Nu weet ik zelf hoe lastig het is en dat je achter veel mensen aan moet zitten voordat ze het geld overmaken. Gelukkig betalen de meeste mensen netjes op tijd, maar er is altijd een groep die niet betalen. Ook zie ik dat sinds ik begonnen ben met deze functie steeds meer mensen niet op tijd betalen, de maatschappij is aan het veranderen. De meeste mensen betalen met een automatische incasso en die geven wij korting, maar een gedeelte kiest hier niet voor. Normaal hebben we de regel dat je voor het seizoen het bedrag moet hebben overgemaakt, maar een aantal mensen doen dat niet en komen toch voetballen. Omdat we steeds meer leden hebben die niet betalen en het meer moeite kost om alsnog het geld te krijgen, waren we van plan om een incassobureau in te schakelen. Het idee was dat we het incassobureau alleen zouden gebruiken voor mensen die een groot bedrag hadden openstaan.

CrediFin Nederland is ons incassobureau

In het bestuur hebben we veel discussies gehad over dit onderwerp en niet iedereen wilde een incassobureau inschakelen. Er waren bestuursleden die vonden dat we dit zelf moesten regelen en andere manier moesten zoeken om het geld te innen. Vorig seizoen hadden we dat geprobeerd, maar zonder veel resultaat, daarom besloten we om toch een incassobureau in te schakelen. Ik zocht naar een bedrijf dat ons kon helpen en kwam uit bij www.credifin-nederland.nl. We zagen dat ze de betreffende leden een laatste aanmaning konden sturen, een soort laatste waarschuwing. Ze zouden dan de leden met een grote betalingsachterstand een brief sturen en een email. Al onze leden staan bij ons in het bestand met adres en email gegevens, dus dat zou een goede oplossing zijn. We vonden het lastig om nog strenger te zijn richting de niet betalende leden, maar dit leek ons een goede oplossing. We besloten om online een account aan te maken en met dit incassobureau te gaan samenwerken.  

Goede resultaten

We maken nu een paar maanden gebruik van de diensten van CrediFin Nederland en zijn erg blij met de resultaten van dit incassobureau. Er zijn veel leden die alsnog hun rekeningen hebben voldaan. Niet alle leden vonden dat we een incassobureau hadden moeten inschakelen, maar begrepen dat we wat moesten doen. Ze kregen er meer begrip voor toen ze zagen hoeveel mensen niet betaalden en welk bedrag openstond. Over CrediFin zijn we erg tevreden, op een nette manier zorgen zij ervoor dat veel leden alsnog betalen. Wij vinden de samenwerking met CrediFin erg fijn

  • Veel leden betalen alsnog hun rekeningen
  • Ze bieden veel verschillende diensten aan
  • Online kan je gemakkelijk alle opdrachten volgen en bijhouden